Ne mancam moartea cu lingurita

<Continuare> [Sa vorbim despre constienta]


“Suntem ceea ce mancam” – acesta e punctul de vedere al stiintei, mancam ca sa crestem si sa traim, si eventual sa murim, cand ne vine vremea – un punct de vedere mecanicist.


”Ne mancam moartea cu lingurita”, “mancam ca sa murim” – punctul meu de vedere. Pare morbid, dar nu e. Pentru mine face parte din viata. Ne intalnim destul de des. Asta e partea proasta, la medic nu prea vin oameni sanatosi :)


Acum teoria:






Obs: nu am studiat indeajuns bibliografia, asa ca nu-mi pot asuma in totalitate ideile, poate le-a mai avut si altcineva (istoria descoperirilor e adesea o reamintire, o stergere de praf a vechilor teorii in lumina noilor informatii, o evolutie a nivelului de abordare – o permanenta iesire din cutie :) (keyword: out of the box thinking)


Am aflat o chestie nasoala: neuronul nu se regenereaza. Celula de baza a gandirii noastre, a existentei noaste d.p.d.v. medical evolueaza doar descrescator. Vestea buna e ca avem destui, vestea proasta e ca nu-i folosim pe majoritatea. Poate ca asta e problema, eu am o vorba, ‘ce nu folosesti se usca si cade’. Mai nou boala Alzheimer este incetinita prin exercitii de memorie. O fi, n-o fi..


Acum ca stim unde ne indreptam, hai sa vedem cum..


Ideea mi-a venit de la puericultura si de la cea mai nasoala mancare de bebelusi pe care am gustat-o vreodata, era un terci cu ceapa de la Nestle (dealtfel adorate de bb)


“Copilul nu e un adult in miniatura”(ne tot spuneau profii la pediatrie)


Nu, e un pui. Si ca orice pui, creste asa cum il.. pui.


Pe urma am auzit (si m-am mirat foarte pe atunci) ca de la stimularea produsa de jocurile pe calculator se poate declansa o epilepsie. Dupa ce m-am mai documentat am inteles ca prin stimulare optica cu frecvente specifice (scazute ca intensitate insa, nu flash-uri agresive) se pot obtine si alte stari pana la transe profunde. Si am mai aflat ca ledurile cu care se facea stimularea nu penetrau ochelarii opaci ai subiectului, deci stimularea nu se facea prin retina. Sunt multe pe care nu le stim, dar.. invatam :)


Ce legatura au aceste doua exemple?


Mancarea copilului e rea la gust, dar e hranitoare. Noi ii diversificam alimentatia, jocurile etc, dar daca stam si ne gandim, toate astea, toata viata noastra, se bazeaza pe consumul de stimuli.


Condimente – care stim ca-s rele pt ficat si rinichi, dar.. ne stimuleaza


Sex – indubitabil cel mai interesant, pentru ca e si cel mai puternic


Alte senzatii tari, de la bungee jumping si pana la heroina, extasy sau bliss.


Traim pentru senzatii. In lumina celor spuse anterior, despre consumul nervos, mi se pare in neregula.


Pe de alta parte avem unii calugari care postesc. Primul lucru care te frapeaza cand mergi la manastire e limpezimea gandirii lor. De fapt e al doilea, primul e ca “te faci arici: ce cat eu aici?”Apoi, se lauda unii cu abstinenta care iti prelungeste viata, si amorul tantric (ba mi se pare ca asta e cu arderea totala sau asa ceva), nu mi-e clar ce vor sa zica dar observ aceasta idee ca “postul de senzatii” protejeaza organismul. Postul alimentar ii lasa ragaz sa se refaca, sa se purifice. Bineinteles ca nu va renunta nimeni la stimuli, emit doar ipoteza ca acesti stimuli ne consuma si ardem ca o lumanare.


In sprijinul importantei sistemului nervos in functionarea organismului aduc faptul ca lezarea unui nerv are ca efect atrofierea segmentului afectat chiar daca vasele sunt indemne si aportul de nutrienti si oxigen e normal. Cum spuneam, “ceea ce nu folosesti se usca si cade” :)



[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------

dr. Daniel Ganea

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Explicatia temperaturilor sub zero absolut

Ordinea de stimulare a punctelor in EFT

Marele complot al patentării Marijuanei

TEORIA BIOSTRUCTURALA

Vindecarea prin interventie in planurile subtile in zilele noastre

Lumina Polarizata, spin quantum fotonic, metamateriale plasmonice - invizibilitatea o realitate

Sfintii parinti nu mint - Raiul

Reclame google