Hipnoza este un fenomen banal

Daca hipnoza in sine este un fenomen destul de banal si des intalnit, mai ales in mediile in care scot bani din chestii oculte, explicatia sa se incapataneaza sa ramana la limita stiintei.

Pe mine m-a interesat aspectul medical al hipnozei si sunt incantat de rezultatele care se pot obtine prin reprogramarea subiectilor, sau mai precis supraprogramarea - pentru ca operatorul nu prea se baga sa stearga programul preexistent al carei autor este dupa toate aparentele insusi subiectul. In ceea ce priveste efectul unui astfel de demers pe termen lung, raman deocamdata la opinia mea cum ca in fond aceasta metoda ramane ca si homeopatia si ca si medicina alopata doar un remediu simptomatic.



Pana acum am vazut ca practic numai interventia sincera si profunda (cat de profunda? si cat de sincera? :D) a sinelui asupra destinului sau poate avea sansa de a fi cu adevarat un remediu etiologic. In crestinism se numeste credinta, dragoste si smerenie. In Yoga se numeste disciplina, smerenie si iubire, in curentul asta mai nou starnit de filmul The Secret se numeste gandirea pozitiva si legea atractiei. In ho'oponopono se numeste iertare (care include iubirea, naivitatea si smerenia ).

Am aflat ca ranile se pot vindeca instantaneu. Am aflat ca fenomenele pot fi modificate instantaneu printr-un fel de legea atractiei (vezi Morrnah Simeona). Dar cat de profunde sunt modificarile operate?  Va mai dura pana sa aflam. Acum suntem abia in stadiul de inceput. Abia am inceput sa recunoastem ca se poate.

Pe drumul asta sunt multe capcane, dar multi sunt chemati si din acestia unii vor avea abilitatea sa le ocoleasca.

Revenind la hipnoza, cand am citit prima data o carte a profului Paul Stefanescu, despre magnetismul animal n-am crezut o iota. Mai degraba aderam la dorinta de putere a lui Nietzsche. Era totusi evident ca puterea de sugestie este variabila la in divizi si ca trebuie denumita cumva. Iar pe e alta parte ea este prezenta si in regnul animal, desi e mai greu de deosebit - eu am incadrat-o tot la teoria lui Nietzsche care mi se parea mai plauzibila si care avea un aspect mai putin ocult.

Cu timpul am vazut ca obtinerea transei depinde mai putin de tehnica si mai mult de operator in sensul cresterii increderii odata cu acumularea experientei, fapt ce deasemenea sustine atat teoria magnetismului animal cat si pe cea a dorintei de putere. Dar in cazul autohipnozei deja nu prea mai poate fi vorba despre dorinta de putere, caci e vorba practic despre sine, iar magnetismul animal incepe sa-si piarda sensul initial lasand loc mai degraba unei notiuni noi, aceea de abilitate de interventie sau de acces la un nivel superior. Notiunea am definitivat-o in aceasta forma cand am intalnit tehnica ho'oponopono, si am corelat cu lucrarile lui Lazarev pe care le-am ignorat total inainte de a vedea interviul cu dr Haleakala.

(...)


[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------

dr. Daniel Ganea

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

TEORIA BIOSTRUCTURALA

Ordinea de stimulare a punctelor in EFT

Marele complot al patentării Marijuanei

Apa - cel mai comun medicament

Explicatia temperaturilor sub zero absolut

Sfintii parinti nu mint - Raiul

Sacroterapia- terapia prin credinta

Reclame google